Thursday 21 June 2018

“Nalt Madhnia” Zogu I - Mbreti i Shqiptarëve


Në një mesditë të bukur shtatori, në varkën me vela të mikut tim Steve McAllister, ndërsa lundronim në oqeanin Atlantik, oficeri në pension i CIA-s Bob, më pyeti se çmendim kisha për Mbretin Zog. Ishte viti 1993 dhe sin jë kundërshtar i vendosur i monarkive dhe si fanolist i pakënduar unë ju përgjigja me bindje se “Zogu ishte një feudal i prapambetur, që pengoi përparimin e Shqipërisë dhe ndërpreu ëndrrën e shqiptarëve për modernizim, që kishte ngjallur peshkopi Fan Noli”. Dhashë edhe disa hollësi të tjera rreth Nolit dhe kuptova, që bashkëbiseduesi dinte më shumë se unë, por nuk e zgjati muhabetin.
Unë mbeta republikan i vendosur, por gjatë viteve mësova më shumë rreth Zogut dhe veprave të mira dhe të këqija të tij.
Shikimi i Zogut si anti-Noli, jo vetëm nga regjimi komunist, por edhe nga njerëz të tjerë të paanshëm politikisht, ka ndikuar jo vetëm tek unë, por në një shumicë të madhe shqiptarësh të qyteteve dhe zonave të Jugut. Përkrahja ndaj Zogut ka qënë kryesisht në zonat rurale të Veriut dhe fise të lidhur me monarkinë e tij, si dhe me një lloj nacionalizmi primitiv. Por duhet thënë, se në ndryshim me qytetet e tjera të Jugut, (qytete të vogla), në Korçë, pjesa më e madhe e shtresës të pasur ishte mbështetëse e Zogut. Pandeli Evangjeli, Koço Kotta, Kristo Floqi dhe të tjerë korçarë, që kishin kontribuar në pavarësinë e Shqipërisë kishin funksione të rëndësishme në shtetin shqiptar. Gjithashtu Sotir Peci dhe Mihal Gramenoja, edhe pse më të tërhequr, nuk ishin kundërshtarë të tij. Duket që shtresa e tregëtarëve kishte nevojë për stabilitet të vendit si dhe për politika ekonomiko - tregëtare të favorshme, të cilat Zogu ja u ofronte.
Pavarësisht nga përshtypja e përgjithshme për ish-Mbretin, që edhe sot mbetet një figurë rreth të cilës opinionet janë nga më të kundërtat, faktet, dokumentat dhe memuarët e bashkëkohësve dëshmojnë se Ahmet Zogu nuk ka patur ndonjë ndryshim cilësor, për mirë apo për keq nga shumica e politikanëve europianë të gjysmës së parë të shekullit të XX-të.
Ndoshta me ta duhet bërë më shumë krahasimi se sa me kundërshtarët e tij politikë si Noli, Luigj Gurakuqi, Faik Konica, Bahri Omari, Mustafa Merlika apo mbështetësit e tij Xhafer Ypi, Eqrem Vlora, Koço Kotta e të tjerë.
Gjithashtu, “a priori” duhet menduar se për nga mentaliteti, ambiciet, etja për pushtet dhe para, beu i Burgajetit nuk ka pse të ketë ndonjë ndryshim të madh nga politikanët shqiptarë të pas vitit 1990.
Por le të kalojmë nga fusha e perceptimeve dhe opinioneve në atë të fakteve kryesore rreth Ahmet Zogut.
-          Vetëm 17 vjeç Zogu mori pjesë dhe firmosi Deklaratën e Shpalljes së Pavarisë
-          U emërua Ministër i Brendshëm për herë të parë kur ishte 25 vjeç.
-          Kryeministër i Shqipërisë në moshën 27 vjeçare.
-          Largohet nga pushteti me grusht shteti në qershor 1924(revolucioni i Qershorit)
-          Rikthehet në pushtet me mbështettësit e tij të armatosur dhe një battalion rusësh të bardhë të gjeneralit Vrangel, gjashtë muaj më vonë.
-          Konsolidon pushtetin e tij autoritar si President i Shqipërisë në vitin 1925 dhe më 1928 vetëemërohet Mbret i Shqiptarëve duke krijuar një llloj shteti mids Diktaturës dhe Monarkisë Parlamentare.
-          -Largohet nga pushteti dhe Shqipëria dy ditë para se Shqipëria të pushtohet nga Italia e Musolinit në prill të vitit 1939, kur ishte 44 vjeçar.
(vijon)

No comments:

Post a Comment