
Teatri ka dhe faqen e tij në Wikipedia, shumë të shkurtër, që
për çudi në të vetmin paragraf ka edhe fjalinë “Today there are famous actors and directors such as: Zamira
Kita, Sotiraq Bratko and Qendrim Rijani.”
I njoh dy “të famshmit” Bratko dhe Kita, por nuk di se cili
eshte Qëndrim Rijani.
(E hapa Wikipedian për të kontrolluar vitin e ndërtimit, se
rreth tetarit si ndërtim, dua të hedh disa rrjeshta.)
U ndërtua në fundin e viteve ’50, si kino-teatër, me një
projekt sovjetik, se në atë kohë edhe në Institutin e Projektimeve në Tiranë
nuk kishte arkitektë, që të kishin përvojë në projektimin e tetrove dhe
kinemave. I njëjti projekt u zbatua edhe në Vlorë dhe ka mbetur nga jashtë në të
njëjtën gjendje, sipas një neo-klasiçizmi të thatë sovjetik.
Ndërtimi edhe pse një vëllim i madh dhe me thyerje
interesante, që japin mundësi për arkitektët, të krijojnë vepra të larmishme,
ishte i trajtuar si një fasadë plan, simetrike dhe aspak ndjellëse. Më
interesant ishte kinemaja “Majestik” e projektuar dhe zbatuar 30 vite më parë
edhe pse me fasadë-plan.
Në fund të viteve ’60, sipas idesë të Todi Lubonjës për “modernizimin”
e fasadës, u bë ndërhyrja e parë në arkitekturën e teatrit. Nuk jam i sigur, nëse
projekti ishte i Koço Koçiut, i cili ishte e vetmi projektues, që mbulonte
arkitekturën në Korçë në ato vite. Trajtimi i ri i fasadës, të krijonte përshtypjen
e një vëllimi të madh, por duke qënë vetëm
ndërhyrje në një plan, nuk mund të bënte më shumë se krijimin e një holli të
ndriçuar dhe mbulimin e hyrjes me një “pensola” të madhe, të mbajtur
asimetrikisht me një kollonë në njërin krah. Objekti u lidh edhe me dy pasazhe
me banesat ngjitur, dhe njëri krah i shërbente teatrit si sallë provash.
Fasada e re, nuk u prit keq nga opinioni, sepse e para nuk
kishte asnjë element të përbashkët me arkitekturën e Korçës dhe sidomos me ndërtimet
përreth. Atë kohë ishte ndërtuar edhe hotel turizmi, që ishte gjithashtu
asimetrik ne konceptim. Deri atë kohë, teatri e ruajti edhe funksionin si
kinema dhe herë herë përdorej si e tillë.
Nga sa kam biseduar me drejtuesit e teatrit në vitet ’80, ai
kishte mangësi në ambjente ndihmëse , sidomos në dhoma për aktorët. Gjithashtu
mungesat e vendeve për vendosje projektorësh, kishin qënë të dukshme, që më parë,
ndaj dy anët e ballkonit, përdoreshin si vende ndriçuesish të skenës. Përgjithësisht
atij i mungonin ambjente për prapavijë, për të pasur shfaqje të shumëllojshme
dhe të nivelit. Për këtë, në fundin e viteve ’80 ju akordua një fond për shtesë.
Ishin vitet e fundit të diktaturës dhe gjendja e materialeve të ndërtimit ishte
më e dobët se kurrë. U mora me atë projekt, që u realizua pjesërisht dhe
kujtoj, që mungonte tërësisht projekti i parë rus. Nuk gjendej as në arkivat e
Ndërmarjes së Ndërtimit. Po atë vit, bënim
ecejake me të ndjerin Stavri Shkurti në zdruktarinë “Midhi Kostani”, për të
siguruar në kohë poltronat e reja të teatrit, të cilat ndoshta mbetën deri në
rikonstruksionin e fundit.
Teatri i Korçs ka patur disa periudha të lavdishme, kulmi i të
cilave ka qënë fundi i viteve ’60 dhe fillimi i viteve ’70, kur regjisor ishte
Mihallaq Luarasi.
Rikonstruksioni i fundit, e gjen teatrin në pikën më të ulët
të tij, duke nisur me nivelin e aktorëve dhe duke përfunduar tek drejtuesit artistikë.
Megjithatë, një rikonstruksion ka qënë i domosdoshëm dhe ndoshta i kudogjenduri
Pit Uillsën, ka gabuar më pak këtë rradhë.
Gjithsesi, më duhet të kërkoj ndjesë ndaj Qëndrim Rijanit,
talentin e të cilit nuk kam pasur rastin ta shoh, se sa për ”të famshmit”
Bratko dhe Kita, që merren edhe me politikë, e di se sa ju vlen “lëkura e tyre
artistike”.
No comments:
Post a Comment