Dikur, në vitin e largët 2013, pata shkruar një shënim të shkurtër të titulluar “Ne, viktima të imazheve”, ku përmendja tre dyfjalësha që më bënin të gajasesha, kur i kisha dëgjuar. I përmendja me hollësi se në ç’rrethana i kisha dëgjuar dhe nënvizoja faktin që ne nuk jemi “mendjehapur” se na çuditin ose bëjnë për të qeshur përcaktime që dalin nga korniza e një shablloni të caktuar. I pari ishte partizani dembel, që në kohën kur e komentonte një miku i im i vjetër mund të shkoje edhe për ndonjë hetim në birucat famëkëqia të Degës së Brendëshme; i dyti ishte gjyshja dëshmore, që edhe ky i komentuar dhe stërholluar në vitet ‘80 mund të të sillte ndonjë përjashtim nga shkolla; ndërsa i treti, putanë arbëreshe, ishte i kohëve të lira, madje rrjedhojë e një ngjarje të jetuar në Amerikën e Veriut.
Nuk di pse shënimi im i postuar atëhere në facebook solli
shumë përdredhje buzësh dhe shprehjen e revoltës nga arkitekti Lyti nga Kukësi, që edhe vetë si togfjalësh , nëse je
mendjembyllur, tingëllon jo shumë i besueshëm, madje edhe pak qesharak. Pse
mendja jonë pranon menjëherë arkitekt Klement nga Tirana, ose arkitekt Tani nga
Durrësi, por reagon mosbesuese nëse dëgjon arkitekt Lyti nga Kukësi, a thua se është
e pamundur të ketë një të tillë? Përgjigja më duket qëndron në programimin që
na kanë bërë të mendjes mbi bazën e stereotipeve. Dhe për këtë kanë faj prindërit,
mësuesit, edukatoret, klerikët, poetët, punëtorët socialë, deputetët, historianët,
spikeret e televizionit, tutorët, këshilltarët dhe patjetër edhe veteranët e
luftës.
Edhe tani, kur vitet më kanë mësuar se në këtë jetë çdo gjë është
e mundur dhe sidomos njerëzit janë të ndryshëm, me karaktere komplekse, me
virtyte dhe vese bashkë ndaj nuk ka përse t’i shohësh sipas një profile të
caktuar qoftë psikologjik, profesional, etnik apo historik, përsëri druhem të
shkruaj dhe botoj tregime, esse apo novela rreth personazheve atipike. Eshtë një
lloj letërsie që më pëlqen, por kur filloj dhe shkruaj mendja më rri se si do e
presin lexuesit dhe a janë gati për këtë lloj zhanri. Ndaj dhe nuk i hedh ende
në blog tregimet “Dentisti dhëmbërënë“,
“ Eskimezi dhe gamilja e tij”, “Prifti shurdhmemec” dhe disa të tjerë,
që të gjithë të kësaj natyre.
Por ajo që më mundon më shumë prej disa vitesh, është që nuk
jam në gjendje të përfundoj essenë historike “Impotenca e Skënderbeut”. Nuk është vetëm frika se do më quajnë
antikombëtar, agjent të sërbëve dhe grekëve, islamofil dhe Erdoganist. Nuk do më
besojë lexuesi i thjeshtë edhe pse në esse nuk do ketë vetëm hamendësime plotësisht
të llogjikshme, por edhe citime nga dokumente të gjetura në Bibliotekën e Doxhëve
në Venecia dhe në Bibliotekën e Vatikanit. Për ne shqiptarët kryetrimi Skënderbe
është sinonimi i forcës, zgjuarsisë, vullnetit, bujarisë, ndershmërisë,
sinqeritetit, liridashjes, besimit në fitore, strategjisë ushtarake dhe
padyshim edhe i potencës seksuale. Ndaj edhe kur na lindin pyetjet- pse u
martua në moshë të shtyrë dhe pse bëri vetëm një djalë, ne druhemi t’i bëjmë me
zë të lartë apo të gërmojmë në libra dhe dokumenta nga frika se mos gjejmë
ndonjë të pabërë në jetën e Heroit tonë Kombëtar.
Edhe Skënderbeu legjendar ishte njeri. Gjatë viteve të
kaluara në stërvitje ushtarake dhe beteja të panumurta mund t’i ishte krijuar ajo që e quajmë “impotencë“
nga që mendonte vazhdimisht për atdheun, nga ndonjë plagë e mundshme në
testikulat, nga ndonjë sëmundje veneriane e marrë në kuplaratë e Edrenesë dhe
qyteteve të tjera që pushtonin turqit, por edhe mund të kishte lindur i tillë. Një
fakt i tillë nuk e bën më pak legjendar dhe as nuk i heq aureolën e përjetshme
që ka rreth përkrenares së tij me dy brirë dhie dhe jo prej cjapi.
Problemi është se trurin na i kanë strukturuar gjatë viteve
me stereotipe dhe nuk jemi në gjendje të gëlltitim lehtësisht që Lenini gënjente,
Ismail Qemali mbante edhe një të dashur pas kur udhëtonte me familjen, që
Marksi kishte bërë fëmijë ilegalë dhe që Skënderbeu për një periudhë ishte
impotent.
No comments:
Post a Comment