Disa analistë të politikës shqiptare këmbëngulim në vendosjen e konservatorizmit në Shqipëri, duke kërkuar të ketë një lloj konservatorizmi të ngjashëm me atë të Europës Perëndimore dhe të Amerikës së Veriut. Një pjesë prej tyre, në mënyrë shabllone pretendojnë se konservatorizmi nuk duhet të bëjë transformime radikale, por përmirësime të vogla, hap pas hapi sikundër është në natyrën e tij.
Po a ka konservatorizëm në politikën shqiptare?
Ka dhe ai është një
konservatorizëm kokëposhtë nëse e krahasojmë me konservatorizmin klasik
europian.
Nëse tek europiani, shtyllat janë ruajtja e institucioneve
fetare, shtetit parlamentar dhe të drejtës të pronësisë, “konservatorizmi shqiptar”
ka të bëjë me ruajtjen e institucioneve dhe mendësisë të periudhës së Diktaturës
– injorim i institucioneve fetare, shtet autoritar dhe e drejta e diskutueshme
e pronës.
Ky konservatorizëm udhëhoqi privatizimin e shtrembër, ligjin
7501 për pronën, instaloi udhëheqës autoritarë në krye të partive dhe nuk ju
dha asnjë ndihmë institucioneve fetare. Madje nën qeverisjen e Ramës, forca e
qeverisë për të shpronësuar u rrit në mënyrë të paimagjinueshme për një vend
perëndimor. Kuptohet që për këtë të fundit qëllimet nuk janë ideologjike, por
korruptive e megjithatë kemi një konservim të “ligjeve dhe institucioneve” të
kohës së Diktaturës edhe pse në një masë më të vogël. Gjatë tridhjet vjetëve u
godit në mënyrë të vazhdueshme nga politika dhe mediat, kisha ortodokse, i vetmi
institucion fetar i organizuar dhe i drejtuar mirë, ku mungonin skandalet. Pak
u bë për të ndihmuar myslimanizmin e moderuar dhe sektin bektashi, që janë në
rrënjët e konservatorizmit shqiptar.
Shqipëria ka nevojë për një transformim rrënjësor të politikës,
që ka të bëjë jo vetëm me konservatorizmin klasik por edhe me liberalizmin
klasik, të dyja jo të pranishme në spektrin politik. Ka nevojë për institucione
fetare të fuqishme dhe me ndikim, ka nevojë për sindikata dhe organizime të
ngjashme profesionale, ka nevojë për ligje të forta në mbrojtje të pronës dhe të
të drejtave të njeriut, ka nevojë për institucione vendore të forta dhe me
kompetenca.
Dy partitë kryesore nuk janë as liberale dhe as
konservatore, por janë dy parti me një mendësi të theksuar “konservatore
social-komuniste”, që kanë synim vetëm e vetëm marrjen e pushtetit dhe përfitimet
e tij dhe asnjë ]ast nuk kanë menduar për transformimin e shoqërisë shqiptare,
jo se nuk dinë, por se nuk duan.
No comments:
Post a Comment