Sunday, 10 December 2017

“Perversiteti” në poezi (3)

(vijim)
Duhet pranuar, që nuk ka rregulla të caktuara për “perversitetin” në poezi dhe jo vetëm e justifikuar kjo me lirinë e mendimit të autorit, por edhe se raporti i shoqërisë njerëzore me “perversen” ka ndryshuar. Dhe kjo në planin ligjor, por edhe në atë moral. Diçka , që ishte moralisht dhe ligjërisht e pranueshme në kohën e Safos, kur shkruante: “ Vetëm të vdes dua./ Ajo, me sytë mbushur lot, ndërsa më linte/ Më tha mua;/ “Oh, të dyja kemi vuajtur aq tmerrësisht/ Safo, nuk dua rrugën të marr sërish…”, nuk ishte e pranueshme në Anglinë viktoriane apo në Francën e shekullit të XIX. Të dy vendet çensuruan apo edhe dënuan autorët duke filluar me Bodlerin, Rembonë dhe duke përfunduar në Oskar Uajlld.
Eshtë e çuditshme, se në të njëjtën kohë, kur dënoheshin poetët e mëdhenj, në një shoqëri ku e ku më të prapambetur, si ajo e Shqipërisë të Mesme, kishin fituar “qytetarinë“ këngë me tekste si “…Po na vjen nji vark me vela/ Thon‘ se ka manifaktur’/ O qenka mbushur me dylbera / Ishalla Zot shkarkojn’ këtu…” Pavarësisht se teksti është një bejte dhe nuk përmban asnjë vlerë artistike, përsëri të befason fakti, që këngë të tilla këndoheshin në gjithë festat dhe gëzimet shoqërore dhe familjare, bile edhe në praninë e grave. (Këto këngë janë edhe sot të pranishme në lokalet me muzikë tallava edhe pse nuk kanë të bëjnë aspak me përparimin e shoqërisë shqiptare.) Duke e parë jo vetëm nga këndvështrimi i shoqatave LGBT, por edhe nga ai normal i qytetarëve perëndimorë, tekste të tilla kanë një paradoks të madh, që bën në vetvete një dukuri “perverse”. “Dylberët”, që kryesisht kanë qënë djem adoleshentë, shihen si “mall”, që mund të shiten dhe blihe nga “lalët qejfllinj” , njëlloj si “manifaktura”. Eshtë me të vërtetë një përpjekje e dështuar për të bërë art mbi dukuri të dënueshme ligjërisht si “pedofilia” dhe “skllavëria seksuale”.
Por edhe për shoqëritë e përparuara, do duheshin revolucionet shoqërore të viteve ’60, që “temat tabu” të mos damkoseshin më si “perverse”.
Në një këngë të njohur të vitit 1972, të Sharl Aznavurit “Comme ils dissent” (Siç i quajnë), pasqyrohen me art dhe pa përbuzje ndienjat e shumëfishta, droje, frikë, pafajësi, të një homoseksuali, që luan në një kabare si një “drag queen”.

“…Atëhere kur zbardh dita e re/ Dhe kthehem atje ku gjej/ Vetminë e plotë Dhe heq qëpallat dhe parruken/ Pudra dhe bojrat nga faqet zhduken/  Jo lodhja, lotët/ Unë shkoj në shtrat po s’mund të fle/ Kujoj dashuritë që pas i le/ Sa patetike/ Mendoj djaloshin si Zot të bukur/ Që thellë në mendje më është futur/ Pa m’dhënë çikë…”

(vijon)

No comments:

Post a Comment