Thursday 24 May 2018

Qyteti do festa, por dhe festat me “karar”(në kohën e tyre).


Strategjia e nxitjes së turizmit nëpërmjet festave lokale e ka dhënë frytin e saj në Korçë. Thuajse gjatë gjithë vitit. Korça vizitohet nga vendas dhe të huaj, që kalojnë të paktën një fundjavë në qytet dhe në rrethinat e tij.
Tradita e panaireve dhe piknikeve të para Luftës së Dytë është shpënë tashmë në një nivel më të lartë, sidomos me Festën e Birrës, atë të Lakrorit, Ditët e Europës, Ditët e Amerikës dhe të tjera të përafërta. Megjithatë, ditët me më shumë turizëm mbeten tradicionalet fetare të Pashkës dhe të Krishtlindjes. Në ato ditë Korça thuajse dyfishohet.
Duhet kjo të jetë një mësim, që festimet mijëvjeçare mbeten më të ndjekurat ndaj dhe me datat e tyre është më mirë të mos ndryshohen.
Karnavalet janë festimet më të shumëngjyrshme dhe të gëzuara për shumë qytete në Botë, duke nisur me Rion dhe Venecian dhe duke përfunduar me Nju Orlenas dhe Patran.
Karnavalet e Korçës kanë qënë më të famshmet në Shqipëri, si dhe në gjithë zonën e Maqedonisë. I gjithë qyteti (dhe jo vetëm fëmijët) festonte i veshur “rrogeç”.
Por nuk ka asnjë kuptim, që një festë me lidhje fetare, që kthehet në një dëfrim të madh, ditën e nisjejs së kreshmëve (periudhë meditimi dhe sakrificash të trupit për një ngritje shpirtërore), të çvendoset në qershor, sikundër po bëhet një traditë tashmë e gabuar në qytet.
Nëse ka dëshmi historike për festa të llojit të Bakut, ose të tjera festa pagane shqiptare, le t’i ndrohet emri dhe le të festohet me maska apo me veshje të tjera të larmishme.
“Karnavalet e Korçës” janë “Karnavalet e Korçës” dhe janë festuar gjithnjë në shkurt ose në mars, në varësi të datës së fillimit të kreshmës.
Në rast se bëhen përpjekje për të kënaqur të gjitha komunitetet, le të festohen më me madhështi edhe Bajrami, Sulltan Novruzi ose ditë të tjera fetare, sipas karakteristikave të tyre.
Diçka më shumë duhet shfletuar edhe nga fotot e traditës korçare për të patur origjinalitetin e tyre. Në font , që paraqet Bashkia për të reklamuar këtë festim paraqet maska dhe veshje tipike të Karnavaleve të Venecias, që mbeten origjinale për atë festë ku janë përdorur dhe nuk duhet të imitohen.
Një festim i Karnavaleve në kohën e duhur mund të shoqërohet edhe në periudhën e mëpasme me promovime të prodhimeve bio dhe atyre vegjetariane, të cilat janë aq të sukseshme në botën e sotme dhe ndihmojnë për një edukim më të mirë në ushqimin e shëndetshëm të të rinjve.
Tradita e jonë në përdorimin e radhiqeve, fasuleve, trahanit, petkave, turshive, thierzave, hithkave, kuvareve, cironkave të thara dhe sa e sa lloje të tjera pjatash pa mish mund të tërheqë edhe më shumë turistë, por për më tepër do ndryshojë për mirë kulturën tonë të të ngrënit, që sot për sot sundohet nga mishi.
Ndaj le të festojmë, por në kohët e duhura, të provuara nga shekujt.

No comments:

Post a Comment