Wednesday 4 April 2018

Gaqo Peci dhe Nasho Jorgaqi


Ka kaluar më shumë se një vit nga botimi i një shkrimi tim për gjuhëtarin dhe mësuesin e nderuar Gaqo Peci në Shqiptarja.com.
Pikënisje për shkrimin ishte heshtja rreth figureës së tij dhe një arsye tjetër shumë personale, që kishte të bënte me di]ka, që më kishin treguar kur humba babanë. Dikush, që kishte punuar në sektorin e Punëve të Brendëshme më pat thënë këto fjalë: “Andoni kishte arsye të kishte maninë e persekutimit. Gaqo Pecin, kur e arrestuan, e patën izoluar për dy javë në Degën e Brendshme të Pogradecit, Reshat Leskaj dhe Kristofor Pe]i dhe i kërkonin të dëshmonte kundër titeti dhe dikujt tjetër, por ai nuk pranoi me gjithë presionet e mëdha.”
Nuk kam arritur ta verifikoj këtë, sepse në fillim nuk më linte dhimbja dhe më vonë, kur doja të falenderoja Gaqon, ai kishte ikur të jetonte në Berat. I mbeta përgjithnjë mirënjohës, edhe pse në librin e tij rreth hetuesisë dhe gjyqit, nuk përmendje di]ka e tillë.
Me mendje e gjeja edhe të vërtetë, por edhe nuk përjashtoja mundësinë e një keqkuptimi. Marëdhëniet e babajt me Gaqon kishin qënë korrekte, por të ftohta. Por, gjithashtu, Gaqoja njihej për karater shumë të fortë dhe një qëndrim të shkëlqyer në gjyqin- farsë, të cilin ju bënë katër intelektualëve të shquar kor]arë.
E vija në dyshim, sepse logjikisht, në rast se donin të implikonin babanë, mund t’i bënin presion Vangjush Tushit, me të cilin babai pat pasur marëdhënie më të afërta.
Gjithsesi, si do që të ketë ndodhur, figura e Gaqo Pecit shkëlqen në historinë e qytetit të Kor]ës dhe di]ka më shumë duhet bërë, për të mos u mbuluar nga harrimi.
Sot, rastësisht, gjeta online, një reagim të hershëm tëNasho Jorgaqit, ndaj shkrmit tim, në të cilin ai hedh poshtë përfshirjen e tij në dëshmitë kundër Gaqo Pecit.
A mund të jetë e vërtetë mbrojtja, që i bën vetes Nasho Jorgaqi?
Edhe pse të vërtetën mund ta dijnë vetëm Reshat Leskaj dhe hetuesit e tjerë, që përpiluan dosjen e Gaqos, ka di]ka të ]uditshme që nuk përmendet në spjegimet e Nashos.
Dhe kjo është Heshtja.
Studiuesi Jorgaqi, edhe pse tregon me mirënjohje se sa e pat ndihmuar Gaqo Peci me korrespondencën e Sotir Pecit me Nolin, nuk e gjeti kurrë të nevojshme t’i përgjigjej publikisht Gaqo Pecit, ndaj akuzave, që ai ngrinte në librin e tij “Në panxhat e Sigurimit”.
Cuditërisht, reagoi menjëherë pas shkrimit tim, në të cilin, 20 vite më vonë, kur Gaqoja nuk jetonte më, përsëriteshin ato, që ishin shkruar në librin e mësuesit të nderuar.
Nasho Jorgaqin nuk e akuzoj unë, por libri i shkruajtur nga Gaqo Peci.
Edhe pse logjika nuk ma pranon, që letrat e hapura nga Sigurimi(fakt i njohur ky për kohën) të mos shkonin tek i adresuari Nasho, përsëri nuk e përjashtoj plotësisht mbrojtjen e tij.
Por për dikë të interesuar, që të mbrojë emrin e tij dhe njëkohësisht t’i bëjë një nder edhe figurës së mikut të tij Gaqo Peci, dosja e plotë e ndjekjes dhe e dënimit të Gaqos, mund të merret dhe të gjendet se cila është e vërteta.
Ishin letrat drejtuar Nashos ato, të cilat e fundosën djalin e Sotir Pecit?

No comments:

Post a Comment