Wednesday, 13 January 2021

Me flamurin e Komandantit edhe sot!


Gjatë dimrit dhe pranverës 1991, nga mungesa e punës, nga ankthi i të ardhmes, por edhe nga një kureshtje për diçka të paprovuar më parë, shihnim me orë të tëra, seancat e Parlamentit Shqiptar, që në atë kohë ndoshta quhej ende Kuvendi Popullor.

Gazetat opozitare të kohës kishin shkrime therrëse, që përshkruanin mirë “injorancën” dhe “fanatizmin” e “agrarëve”, që përbënin shumicën e grupit parlamentar të PS-së. Pas orëve të gjata të ndjekjes së debateve, merresha me ndonjë karikaturë, të cilat as i dërgova ndonjëherë për tu botuar dhe tashmë kanë humbur. Në një dosje, ka mbetur e mësipërmja, që duhet të jetë bërë në ditët e para të paszgjedhjeve të vitit 1991, kur PD-ja pat marë shumicën në Kuvend. Një pjesë të deputeteve socialistë I dallova, por shumicën e kisha harruar dhe ende nuk di se cilët kanë qënë. Nanoja, Dokleja dhe një Flamur nga Gjirokastra janë në karakter dhe vetë arrij të shquaj Ismail Lleshin, Gramoz Ruëin dhe të famshmin Bardhyl Hasko, deputet i Fierit. Po më i rëndësishëm ka qënë dhe mbetet flamuri i “Enverizmit”, që vazhdon të valëvitet edhe sot nga PS-ja.

Dikush nga padija dhe dikush qëllimisht konfondojnë “enverizmin” me “komunizmin”.

Enverizmi nuk ka qënë asnjëherë degë apo derivat i komunizmit. Ishte një diktaturë feudo-leniniste, në të cilën thuajse mungonte çdo gjë, që ishte në themel të marksizmit. Leninizmi kishte hequr më parë thelbin e marksizmit dhe marksizëm-leninizmi, që nuk ishte gjë tjetër veç “stalinizëm”, ishte një sajesë e çinovnikëve rusë, që gërmonin nga një botim i Marksit dhe Engelsit tek tjetri, hiqnin pjesët që nuk nuk I shkonin për shtat Stalinit dhe krijuan “teorinë“ krejt të shtrëmbëruar nga doktrina origjinale.

Nuk dua të them se marksizmi ishte një teori e drejtë, e menduar mirë apo shkencore, si pretendohej, por nëse autorët do kishin qënë gjallë dhe do shihnin se ç’monstër krijuan rusët, do ja kishin hequr vetes.

“Clirimtarëve” shqiptarë ju mungonte plotësisht përgatitja filozofike. Të vetmit komunistë të shkolluar në Bashkimin Sovjetik ishin Zai Fundo, Sejfulla Malëshova, Tajar Zavalani dhe Koço Tashko. Edhe këta vetë kishin studiuar “marksizëm-leninizëm” dhe ose ishin zhgënjyer tërësisht edhe nga teoria, por sidomos nga praktika e BS-së, dhe ose u “asgjesuan” (Zai Fundo u vra në fund të luftës dhe Tajar Zavalani nuk u lejua të kthehej në atdhe), ose ishin për një lloj komunizmi me fytyrë më njerëzore dhe përfunduan në burg, si Malëshova dhe Tashkoja.

Enveri, Mehmeti, Hysniu, KoçI, Bedri Spahiu, Gogo Nushi e të tjerë, ishin “pyka” në fushën e filozofisë dhe edhe në atë të teorisë marksiste leniniste. Mund të thuhet pa frikë se ishin komunistë, që nuk dinin nga binte komunizmi! Pas lufte u dërguan shumë “komunistë“ të studionin m-l në Bashkimin Sovjetik dhe prej atje u kthye armata e “papagajve” sovjetikë, duke filluar me Liri Belishovën, Ramiz Alinë, Piro Kondin, Foto Camin, Dashnor Mamaqin, Sofokli Lazrin,  Arben Puton, Gafur Cuçin, Servet Pëllumbin dhe plot të tjerë, që do ishin “teoricienët” e ardhshëm të “Vijës së Partisë“. Duhet thënë, që edhe kjo “aradhë“ teoricienësh nuk kishte në dorë të formulonte vijën e Partisë, sepse ajo gatuhej nga vetë Diktatori me një rreth të ngushtë bashkëpuntorësh, në varësi të situatave gjeo-politike.

Për të qëndruar në pushtet, Enver Hoxha, i cili kishte një nuhatje shumë të fortë për luftë brrylash, intriga, krijim tarafesh, goditje pas shpine etj., mund të zgjidhte çdo lloj forme të Diktaturës. Ata që kishte përrreth, ishin një pjesë të paaftë, një pjesë të përlyer, një pjesë frikacakë, sa edhe pse dinin për prapaskenat e tij, për moskoherencë në vijë, për praktika gjakatare etj. viheshin në shërbim të tij dhe ishin gjithë kohën “lodra” të Diktatorit. “Lodra” ata nuk u bënë që në vitin 1945, por duke dashur të “hanë kokën e njëri tjetrit”, i shërbyen Hoxhës me material komprometuese, të cilat ai do ja u mbante gjithnjë si kërcënim për t’i shpënë para togës së pushkatimit në rast se do “ngriheshin”.

Ndaj “feudo-leninizmi” shqiptar, ose “enverizmi”, mori forma të ndryshme gjatë kohës së Diktaturës së Proletariatit (nuk ishte as e Proletariatit). Në vitet e para ndoqi modelin jugosllav të Rankoviçit, më pas nuk u kthye në “titizëm”, pikërisht se Koçi Xoxe e të tjerë i rrezikonin pushtetin Enverit, nga një “stalinizëm” i fillimit të viteve ’50 kaloi në “komunizëm liberal” përderisa duke mos patur garanci nga Hrushovi se do e linte në pushtet, Hoxha u hodh në krahët e Kinës dhe përshtati modelin “feudo-stalinist” të Maos. Ndjej siguri të them se nëse Perëndimi do i kishte dhënë garanci në vitin 1961 se do qëndronte në pushtet po qe se kthente timonin djathtas si një Diktaturë kolonelësh ai do e kishte bërë. Do gjente një nacionalizëm fanatik të përzjerë me elementë “shpirtmadhësie” të faljes të kundërshtarëve të djathtë duke hedhur fajin tek Shehu e kompani. Nuk kishte as më të voglin parim ideologjik. Përrallat “ edhe bar do të hamë, por parimet nuk i shesim”, vlenin për masën e madhe dhe të verbër shqiptare, që ishte shumë pak e informuar se ç’ndodhte në botë, për të mos thënë që shumica ishin plotësisht të paditur.

(vijon)

No comments:

Post a Comment