
Ndaj s’ka se si të jetë në Parajsë, ku ka shumë shqiptarë të
tjerë, por as në Ferr, ku ka shumë e më shumë bashkëatdhetarë. Se ka bërë më
shumë të mira se të këqija Kryezoti ynë, ndaj nuk ka se si të jetë në rrathët e
Ferrit.
(Nuk e kam edhe shumë të qartë, se si është Purgatori, se atë
pjesë të Komedisë Hyjnore, e kam lënë në mes, në kohën e gjimnazit, kur lexoja
më me lehtësi vargje.)
Me siguri edhe që rri i menduar në Purgator, se atje është
tamam vendi për të qënë para dilemës së madhe – “Pse nuk jam në Parajsë, ku ka
edhe më pak të nderçim se unë?” Por kësaj pyetje nuk ka se si t’i përgjigjet,
se ai ka marrë vendin e tij në bazë të një vendimi të formës së prerë, që i jepet
kujtdo nga Perëndia jonë.
Ndaj Gjergj Kastrioti Skënderbeu vetëm mund të mendohet dhe
të kqyrë, se çndodh këtu poshtë në botën e vdekëtarëve me trashëgimtarët e
gjakut dhe gjuhës së tij.
Që zihemi dhe prihemi nuk çuditet, se kështu e ka gjetur dhe
kështu e ka lënë këtë vend. Për më tepër edhe vetë ishte bajagi gjaknxehtë.
Vetëm çuditet dhe mendohet : “Pse zihen për mua?”
“Kur isha unë çdo gjë ishte para dhe gjak. Do derdhje gjak të
fitoje më shumë dukate nga vasalët, që do të shtoheshin dhe do jepje më pak në
ata, që kishe mbi krye. Dhe Arbëri i theshim anëve tona, se kështu e kishte lënë
Dhimitër Progoni, pa na u bërë vonë se çdo bëhej më vonë. Paratë i ndanim me
gjermanë, danezë, napolitanë, spanjollë, që ishin luftëtarë të zanatit dhe
kishin para të paguanin për kuajt, armët, prazmoret dhe ndihmësit e tyre. Ja
Vrana Kontit, që ishte gjeneral i zoti nga Napoli ,
i dhashë Matin si shpërblim edhe pse ishte në mykët. Nuk dinte asnjë llaf arbërishte.
Nuk e shkruanim gjuhën tonë dhe nuk ja u mësonim dot të tjerëve. As me turqit
nuk pata ndonjë inat. Ata ishin të fuqishëm dhe paguanin më pak. Po nuk kishim gjë me ata. Babaj kishte qënë vasal dhe
kishte luftuar deri në Ankara ,
kurse Hamzaj herë hidhej në anën e tyre dhe herë kundër. Kështu bënin edhe sërbët
edhe grekët. Rumunët dhe bullgarët po e po. Hungarezët më pak, kurse venedikasit
kishin shumë para dhe nuk ju zije dot besë kurrë.
Tani këta që flasin një gjuhë, që ngjan me timen zihen. Më
kanë bërë edhe prej bronxi në një qytet pranë Krujës, po më shumë i ngjan
kraljeviç Markos se sa mua. Unë shpatën nuk e mbaja kurrë përpjetë, se kur ecja
mbi kalë gjatë ceremonive, në dorë mbaja shtizën.
Këtu në Purgator nuk vlejnë as shpata, as monumentet dhe as
ceremonitë.
Po të vija atje poshtë, do ju thesha të mos zihen dhe të
mblidhemi edhe njëherë ose në Lesh, ose në Berat dhe të gjykojmë se si mund të
nxjerrim ca florinj më shumë në këtë kohë, që nuk ndryshon shumë me kohën time.
Vasalë të Gjermanisë është mirë të jemi, por nuk duhet t’i dëgjojmë
shumë për Maqedoninë, Malin e zi dhe Greqinë. Dy të parat t’i ndajmë me sërbët
dhe të fundit me Turqinë dhe Venedikun. Si luftëtarë të mirë të marim irlandezë,
baskë dhe çeçenë. T’i paguajmë më shumë, që mos luftojnë për armiqtë tanë. Sa më
shumë beteja të fitojmë, aq më shumë dukate dhe më shumë mercenarë.
Në më pranofshin si prijës, sikundër thonë tani, do ju mbaj
fjalën e zakonshme: Tahmaqarllëkun nuk ja u solla unë, por e gjeta mes jush!
Nejse kot i mendoj edhe këto, se nga Purgatori nuk të lenë të
ikësh.”
No comments:
Post a Comment