Kete shkrim e kisha nisur disa dite para histerise te "mbulimit te Skenderbeut". Sharlatanet pseudopatriote te tipit Spartak Ngjela, Artan Lame apo edhe te tjere si ta, nuk ju dhimset as Shqiperia, as kombi dhe aq me pak populli shqiptar. Njerezit duhen lene te besojne ne ato, qe duan dhe si i duan, pa i "trembur" me asnje lloj gogoli ideologjik apo nacionalist. Te gjithe kane te drejte te jetojne jeten e tyre si e mendojne vete, pa ju rene me qafe te tjereve, si besimtare myslymane, te krishtere, budiste, ateiste, filoeuropiane, filogreke, filoserbe, filoturq, filoamerikane apo filotinglimajmun.
Mjaft me me kete nacionalizem te peshtire qe sjell vetem urrejtje!
Ka një përcaktim tejet negativ të banorëve të rrethinave të
Shijakut, Ishmit, Peqinit, Pezës si “dumbabista”, epitet ky i vënë nga Kadareja
në veprën e tij “Viti i mbrapshtë“. Një tjetër përcaktim i tyre përsëri negativ
është “haxhiqamilsa”, për shkak të emrit të udhëheqësit Haxhi Qamili.
Të gjithë shqiptarët patriotë , progresistë dhe ateistë janë
kundër “dumbabistave”, se i quajnë të prapambetur, anadollakë, joperëndimorë,
antishqiptarë dhe antiEuropistë. Dhe ndoshta “haxhiqamilsave” kurrë nuk ju ka
dashur të kenë të bëjnë as me botën perëndimore dhe as pjesët e tjera të Shqipërisë,
Kanë dashur të kenë gjithnjë Babën në krye, Sulltanin.
Ka diçka të çuditshme, por dhe romantike në përpjekjet e
tyre për t’i qënë besnikë Babës dhe “Stamollit” edhe pse në pjesën më perëndimore
të Ballkanit.
Shqiptarët që i quajmë “dumbabista” janë njerëz të butë, pak
kokëtrashë, besnikë dhe jo ngatërrestarë. Po
qe se gjithnjë kanë jetuar në ato troje kanë parë dhe vuajtur shumë.
Më 1214, Durrësin dhe rrethinat e tij i pushtoi Despoti
Mihal i Epirit, por 40 vjet më vonë i mori Theodhori i II, Perandori i Nikeas, i
cili nuk i mbajti më shumë se 2 vjet se ja mori djali doç i Frderikut të II,
Manfredi i Siçilisë, të cilin e vrau Sharl D’Anzhu 4 vjet më pas dhe përlau edhe
Durrësin.
Po francezi D’Anzhu, që ishte edhe Mbret i Napolit dhe që
kishte vrarë Mbretin e Siçilisë gjysëm gjerman e gjysëm italian Manfred, la pas
ca vitesh në Durrës si mëkëmbës kuqon francez Hughues de Sully, i cili pasi
deshte të merrte Beratin ra rob i grekëve të Perandorisë së Nikeas dhe humbi edhe
Durrësin, të cilin pasi e mbajti disa vjet Andronikos II, ja dha në pajë të bijës,
që u martua me sërbin Stefan Milutin, të cilin pas 8 vjetësh e dëbuan katolikët
shqiptarë për t’ja dhënë Durrësin Filipit të Tarantos, djalit të djalit të
Sharl D’Anzhusë.
Në më pak se 90 vjet, Durrësi dhe rrethinat kishin “hequr” nën
7 sundime të huajsh, që kërkonin para, të mira materiale, vasha të pashme dhe
aheng. Veç fëmijëve të racës shqiptare “të pastër” me lëkurë të bardhë në ngjyrë
gruri, flokë të çelura dhe sy të kaltër dhe ngjyrë lajthie, filluan të dalin
edhe kuqalashë, ezmerë të theksuar, hundëmëdhenj, flokë kokorithër dhe deri me
sy të vogla si të mongolëve.
Por nuk ishte vetëm shekulli i XIII i tillë. Filipi i
Tarantos e mbajti krahinën për 30 vjet, por pas vdekjes së tij, i biri, Roberti
i Tarantos ja shiti të xhaxhajt, Johanit të Gravinos, që u quajt Duka i Durrësit,
titull të cilin e trashëgoi edhe i biri Karli, që ja la pas vdekjes së bijës
Johanës, kur ajo ishte vetëm 4 vjeçare. Vërtet këta ishin të gjithë Anzhuinë,
por nga martesat kishin gjak italian, grek, hungarez veç atij francez.
Johana u martua me Sharlin e Navarrës, që u quajt pas
martese Duka i Durrësit, por sundimi i tij në Shqipëri nuk zgjati më shumë se 3
vjet, pasi Karl Topia, i pari sundimtar shqiptar, mori Durrësin dhe krijoi
principatën e tij, por vazhdoi të luftonte me Anzhuinët për të mbrojtur zotërimet
e marra me forcë. Pas 15 vjetësh, Balshajt, që nuk dihet nëse janë më shumë
malazezë se shqiptarë, apo anasjelltas, sulmuan disa herë Durrësin deri sa e
pushtuan, por nuk mundën ta mbanin gjatë, se Karl Topia thirri në ndihmë
Sulltan Muratin, që shkatërroi ushtrinë e Balshajve, vrau Balshën II dhe ja
ridha qytetin Karl Topisë, nën suzerenitetin e tij.
Në shekullin e XV, Durrësin e bleu Republika e Venedikut dhe
pas disa dekadave ra përfundimisht në dorën e Otomanëve, si gjithë territoret e
banuara nga shqiptarët.
Kjo ishte e vetmja qeverisje stabël, që zgjati më se 4
shekuj në Durrës dhe rrethinat e tij. Një
pjesë e mirë e popullsisë u islamizua (pa dhunë) dhe gjeti “karar” me një
sundim “stabël”, dhe me më pak luftra për pushtet. Mizoritë e sundimtarëve
mesjetarë grekë, francezë, italianë, hungarezë, sërbë, por dhe shqiptarë, të
ushtruara edhe nëpërmjet mercenarëve gjermanë, afrikanë, sllavë, nuk kishte se
si të kishin qënë më të buta se ato të sundimtarëve të rinj turq. Në kujtesën e
popullsisë të këtyre trojeve, nuk ishin larguar ende vrasjet, përdhunimet,
lincimet, zjarret dhe sëmundjet që sjellin betejat. Në kohën e sundimit turk,
nuk përmendet as ndonjë epidemi kolere në këtë zonë, gjë që kishte ndodhur disa
herë më parë.
Ndaj edhe pse “jashtë kohe” në fillimin e shekullit të XX-të,
“dumbabistat” nuk janë për tu përcmuar.
Europianët e para
Turqisë, nuk ishin Europianët e shekullit të XIX-të.
No comments:
Post a Comment