Monday, 30 June 2014

Përderisa ekziston një treg!?

Mes zërave të atyre që mbrojnë Lazaratin dhe kanabisin, në një gazetë shqiptare, kishte një artikull të dikujt, që kërkonte legalizimin e mbjelljes së tij dhe që shprehte keqardhjen për milionat e dollarëve të djegur në Lazarat. Llogjika e gazetarit(apo analistit) Ruben Avxhiu, sintetizohej në fjalët “Për derisa ekziston një treg në Europë për marihuanën dhe hashashin, përse mos e legalizojmë ne dhe ekonomia kombëtare të fitojë edhe nëpërmjet taksimit.” Autori sillte shembullin e shtetit të Kolorados dhe disa shteteve të tjera në SHBA.
Për derisa eziston një treg!
Fjalia magjike e cila përmbledh moralin dhe injorancën më të ulët të Shoqërisë së sotme Shqiptare. Për më tepër, Avxhiu mundohet të na mbushë mendjen edhe me disa tregues ekonomikë, sipas një artikulli të “Bloomberg View”.
Do merrem më shumë me anën morale të problemit, se sa me pamundësinë qoftë ligjore apo, ekonomike të një ideje të tillë absurde. Dihet se sa mund të vilen taksat në bizneset shqiptare, pa shtuar pamundësinë të rregullimit ligjor për mbjelljen e tij vetëm në Lazarat, dhe jo në gjithë Ballkanin.
Ana morale e problemit të legalizimit të mbjelljes së drogave të lehta në Shqipëri, nuk ka të bëjë thjesht me “mospërputhjen morale” të kanabisit me jetën tonë të përditshme. Ka të bëjë me orientimin tonë moral ndaj jetës. Jeta e një shoqërie, nëse bazohet vetëm në parimet e tregut(lexo-parasë) është e detyruar të shkojë teposhtë. Dhe kjo është ç’ka ndodhur në këto 23 vitet e fundit duke përjashtuar 3-4 vitet e para të një entusiazmi të ndryshimit të sistemit. Vrapim drejt parasë dhe pronave duke shkelur çdo parim moral.
Popujt kanë ngritur një moral të tyre, bazuar nga përvoja e mijëvjeçarëve, për mos lënë shkatërrimin(degjenerimin) e shoqërisë dhe bashkë me të ndoshta edhe të qënies njerëzore. Nuk është vendi të zgjatem se sa ndikonin krahasimet me shoqëritë e tjera, sa ka ndikuar feja, kushtet gjeografike, pushtimet etj etj., por fakti është që sot, një individ, i cili lind në çdo pikë të globit do fillojë të mësojë e t’i nënshtrohet rregullave të moralit të shoqërisë që i përket.
Mes rregullave morale të shoqërisë sonë është edhe mospërdorimi i drogës. Pa dashur të hyj në pse-të apo të mundohem të gjej në është shumë konservatore po nënvizoj vetëm faktin, që edhe drograt më të lehta kanë pasur shumë pak përdorues gjatë dy shekujve të fundit. E njëjta gjë vjen për prostitucionin, kallzimin e rremë, moskthimin e borxheve e për të vazhduar më tej me bixhozin, vjedhjen e pronës së tjetrit apo të bashkësisë, falsifikimin, dhunimin e vendeve të shenjta e deri në prerjet e pemëve. Jo të gjitha këto kanë qënë të dënueshme me ligj, por ishin pjesë  e moralit të shoqërisë shqiptare. Tregu dhe paraja kanë ekzistuar gjithmonë, por numuri i “hajdutëve’, “delenxhinjve”, “veresëzëve”, “kumarxhinjve”, “kodoshëve”, “gjyvendeve”  e të tjerë “dinsëzëve” dhe “sojsëzëve” ishte i kufizuar. Nuk përpiqej njeri, që t’ju gjente cilësorë të tjerë, sikundër bëhet sot kur i quajmë “ të shkathët”, “performues”, “punëmbaruar”, “manaxherialë“, “të futur”, “të kohës” e sa e sa të tjera(për të mos përdorur të famshmet “normal” dhe “i papam”).
Në botë sot ekzistojnë shumë tregje legale dhe ilegale. Nga ato të armëve, drogave, prostitucionit, dhëmbëve të elefandëve, veprave të artit, organeve njerëzore e sa e sa të tjera. Në disa shoqëri janë të gjitha të rregulluara me ligj e në disa jo. Fjala vjen në Azinë Juglindore është normale të shesësh vajzën 12 vjeçare për prostitucion edhe pse ta ndalon ligji. Por a mund ta bëjmë ne meqë të themi tregu i Gjermanisë apo i Hollandës ka nevojë për prostituta me liçencë e të mësojmë vajzat tona, që është ‘normal’ të bësh një punë të tillë?
Ku fillon e ku mbaron ajo që më parë nuk quhej e moralshme nga të gjithë dhe kryhej vetëm nga një pakicë?
A mund t’ju themi adoloshentëve sot, të përpiqen të mësojnë “artin’ e dhënies e marrjes të rryshfetit, sepse ka një treg për të dhe kështu bëjnë të gjithë?

Po bëhem “bozë“ vallë duke shitur moral?
Me siguri, që po, sepse për Moralin nuk ekziston një treg!


No comments:

Post a Comment