Njerëzit janë shumë të ndjeshëm me manipulimet dhe
mashtrimet, që bëhen në fushën e shëndetsisë, sepse lidhen drejtpërdrejt me ta dhe
të afërmit e tyre. Ndaj edhe skandalet e kësaj fushe, si ky i “Theranos”, apo i
medikamenteve të falsifikuara, i bëjnë të reagojnë me indinjatë, por njëkohësisht
harrojnë, ose nuk ju pëlqen të kujtojnë se janë po aq conformistë brenda
kompanive të tyre, ose në lëmin e veprimtarisë së tyre.
Nëse e thëna e të vërtetës
nuk kthehet në mënyrë të jetuari, atëhere shoqëria nuk mund të bëjë kurrë përparim.
Shoqëritë e vendeve skandinave janë ilustrimi më i mirë i kësaj
ideje.
Tek ne mbizotërojnë këshillat e tipit “ç’të duhet ty?”, “nuk
mund ta ndryshosh ti botën”, “shiko punën tënde”, “qingji i urtë pi dy nëna”, “
me të mëdhenjtë kije mirë“, e të tjera si këto, të cilat ja u japim “pa doganë“
të rinjve dhe të afërmve. Harrojmë se në një farë mënyrë ju themi të kthehen në
eunukë dhe në të tredhur, gjë që jo vetëm i bën pa personalitet, por mbi të
gjitha i kthen në njerëz lehtësisht të manipulueshëm, që do s’do do e pësojnë në
jetë.
Shoqëria shqiptare (dhe jo vetëm ajo) nuk u kthye në një
shoqëri të korruptuar vetëm në një ditë dhe pasojë vetëm e një grupi njerëzish,
por ditë për ditë, nga të gjithë ne, kush më shumë e kush më pak.
Ndaj edhe shqetësimi për të thënë të vërtetat edhe të
thjeshta, edhe ato historike, nuk është absurditet, por nevojë. Nuk arrihet
menjëherë në mohimin e holokaustit, apo të genocidit të armenëve në Turqi, apo
të Diktaturës në Shqipëri. Ato nisin me fshehjen e fakteve, kur flitet për
ngjarje të së kaluarës, me zbutje të nuancave, ose më përgjithësime se “të
gjithë kështu bëjnë“. Nëse thuhet se p.sh. Mehmet Shehu ishte kriminel, kjo nuk
është çështje opinoni, por faktesh. Në shpatullat e tij rëndojnë krime të
kryera me dorën e tij, pushkatime të urdhëruara pa gjyq, intriga për vrasje
kundërshtarësh apo edhe shokësh dhe të tjera si këto. Nëse ka qënë i zgjuar apo
jo, trim ose jo, besnik ose jo, gjkanxehtë apo i përmbajtur, këto kanë shumë
pak rëndësi. Po ashtu pak rëndësi ka nëse ka bërë
edhe të mira në jetë. Njerëzit me pushtet nuk mundet vetëm të vrasin përditë,
se në raste të tilla do klasifikohen si vrasës serialë. Pushteti për një kohë të
gjatë krijon mundësi edhe për vepra të mira apo bamirësi, por kjo nuk ndryshon
thelbin se ai u ngjit në pozitë duke kryer krime dhe ndenji në pushtet duke bërë
krime, deri sa i erdhi radha ta pësonte nga intrigat e njerëzve të ngjashëm me
të.
Por kjo nuk vlen vetëm në “dimensionet” e mëdha të kriminelëve,
si janë rastet e Hoxhës, Shehut, Xoxes, Haznedarit, Hazbiut, Ziçishtit etj.,
por edhe për përmasat më të vogla të karrieristëve, arrivistëve apo konformistëve
të asaj kohe dhe të kohës së sotme. Kam njohur ato kohë, një njeri vërtet të
mirë dhe nga një familje e mirë, por që ishte aq i bindur ndaj ligjeve dhe
urdhrave, sa që po ta urdhëronin të ngrinte mitrolozin dhe të qëllonte mes
sheshit mund ta bënte vetëm e vetëm se ju bindej urdhrave.
Pyesja veten se ç’farë e bën këtë njeri të mirë dhe të
shkolluar, të veprojë me kaq verbëri sa mund të arrijë edhe në zbatimin e
urdhrave nga më absurdet.
Konformizmi dhe frika. Këto dy përbërës mund ta kthenin në
kriminel një njeri të mirë.
Kishte ndodhur 50 vite më parë me shumë gjermanë të mirë.
Por e kaluara e jetuar, që tashmë quhet histori, është jo
vetëm pjesë e jetës së njerëzve, që ende jetojnë, por nëse paraqitet e
ndryshuar, jo vetëm rrezikon të përsëritet, por ndikon në formimin e shtrembër
të brezit , që vjen.
Shembulli i tyre sot, si “njerëz të shkëlyer”, vetëm se ngre
kultin e “konformistit”, për të mos thënë kultin e “të përlyerit në krime”.
Edhe sot ka të tillë “burra të mirë“. Mund të mos përfshihen drejtpërdrejt në
korrupsionet e mëdha, por ose mbyllin gojën, ose përgatisin materiale që mbrojnë
“dumbarallëket” e ofiqarëve, ose thonë kafeneve, “po dhe ai ose ajo nuk hoqi
dorë nga e grindura”, ose “ç’i duhet që ngatërrohet kot”. Kjo kategori njerëzish
ka respekt për të Vërtetën, por vetëm për atë të Vërtetë, që lidhet ose ndikon
drejtpërdrejt në jetën dhe në karrierën e tyre. Në përgjithësi, këta “burra të
mirë“, rrjeshtohen gjithnjë në krahun e fituesve. Por nuk tregojnë ndonjë
zgjuarsi të madhe. Jo rrallë gjendja e vendit shkon poshtë e më poshtë dhe ata,
që e pësojnë prej saj janë fëmijët e tyre.
(vijon)
No comments:
Post a Comment