Thursday, 19 July 2018

“Me Partinë e Sumës, lule çeli jeta…” (2)

(vijim)

Në përgjithësi flitej në ato kohëra, që në Parti ishin mbledhur njerëz nga më të pazotët dhe deri në burra dhe gra me moral shumë të dyshimtë, gjë që më tepër akoma i largonte njerëzit nga struktura të tilla si organizatat bazë të partisë nëpër ndërmarje. Atje ku punoja, edhe pse numuri i punonjësve ishte i vogël, pata gjetur shumë pak komunistë. Bile organizanta, që na mbulonte, thuajse të gjithë anëtarë i kishte në institucione të tjera. Sekretar ishte një marangoz injorant, (edhe si marangoz nuk vlente një lekë) që punonte si instruktor pune me dru në një Bazë, ku bënin punën prodhuese nxënësit e shkollave të mesme, ndërsa anëtarë dy- tre magazinierë, që kishin qënë ushtarakë të Ministrisë së Brendhme dhe kushedi se përse i kishin larguar, si dhe një tjetër ushtarak i tillë, që punonte në stacionin meteorologjik të qytetit. Përbërje të ngjashme kishin edhe organizata të tjera bazë, në vendet e punës të shokëve të mij. Grupe njerëzish “xhahilë“, por që nuk përjashtonte mundësinë, që mes tyre të kishte edhe njerëz të mirë.
Të bëheshe komunist në vitet ’80, kur bëheshin fushatat e “gjakut të ri në Parti”, do të thoshte se ose ishe i pazoti dhe shumë karrierist, ose (në raste shumë të rralla), në vendin e punës, për tu mbrojtur, nuk kishe mënyrë tjetër veçse të bëheshe anëtar partie. Ndaj kur lexoj, se njerëz të artit e të kulturës, kanë bërë kërkesë për të hyrë në Partinë e Punës, pas vdekjes së Enver Hoxhës, më duket jo vetëm e pështirë, por edhe një miopi e pabesueshme.
Një ndjenjë të tillë, provuam me disa miqtë e mi, kur në vitin 1988 ose 1989, gjatë përurimit të një ekspozite pikture, sekretari i parë i Korçës i asaj kohe, Vangjush Cërrava, njoftoi një kolegun tonë se ishte pranuar kandidat partie. Si nuk na ranë në kokë skulpturat e ekspozuara, midis të cilave kujtoj një “grup skulptural fëmijësh kokëmëdhenj” të skulptorit Sotiraq Grazhdanji, që u pëlqye shumë nga kryetari i komitetit ekzekutiv, i ndjeri Gjergji Krastafillaku!
Pra në pjesën më të madhe, organizatat e partisë kishin në përbërje shumë derdimenë, terelengo, merhumë, batak]inj, tuhafë, teleshmënë, rrostopoj, sherr budallenj dhe deri në zuzarë dhe gjyvendera. Të ishe pjesë e tyre nuk përbënte asnjë nder edhe sikur të ishe kokë e këmbë i bindur, se Partia jonë ishte “fanar ndri]ues në brigjet e Adriatikut”. Një gjendje të tillë e kishin konstatuar edhe ata, që kishin “dy para mend” në majë të “Piramidës” dhe që donin t’i zëvendësonin Lenkat, Simonët dhe Palët.
Spastrimet e bëra pas vitit 1982 në Ministrinë e Punëve të Brendshme dhe politikat më liberale të Ramiz Alisë ndaj “agjitacionit dhe propagandës” patën bërë të mundur një ulje të agresivitetit të “fuksave”(si quheshin atë kohë operativët e Degës). E megjithatë, disi papritur, në fillim të vitit 1986, një shoku jonë u njoftua në mirëbesim se një punëtor operativ i kishte kërkuar dikujt të raportonte për bisedat politike me të. Dukej e panatyrshme për kohën, por ishte e vërtetë. Nuk u mësua kurrë nëse punëtori operativ e kishte marrë nismën për motive personale, se pas ankimit të shokut tonë, ]ështja nuk u shty më gjatë.
E përmenda këtë për të theksuar, se “terrori komunist” pas ’82-shit dhe sidomos pas vdekjes së Hoxhës ishte ulur në minimum dhe jo si pretendojnë shumë “disidentë“, që janë përndjekur e persekutuar në gjysmën e dytë të viteve ’80. Mund të ketë ndodhur vetëm në rastet, kur ka patur përpjekje për të organizuar mitingje, ose veprime të tjera kundër Diktaturës, por jo thjesht për të folur. Pafuqia ekonomike e shtetit, mungesat e mëdha në tregun ushqimor, i kishin detyruar kupolën komuniste të bënte lëshime në arrestimet dhe përndjekjet vetëm për biseda politike. Edhe vetë komunistët teknefezë ishin të lodhur dhe të pakënaqur nga problemet e përditshme të mungesës së ushqimeve.
(vijon)

No comments:

Post a Comment