Tema është më e thjeshtë se sa mund të duket nga titulli. Nuk ka të bëjë në ndryshimin e shoqërisë në dashuri dhe as me situata të vështira kur deklarohen dashuri platonike apo seksuale të papritura. Më tepër ka të bëjë me përdorimine fjalëve “e dua”, “të dua”, “e donim”, “më donte”, kur flasim për shokë dhe shoqe, miq dhe mikesha. Njerëz me të cilët rrimë dhe shoqërohemi, këmbejmë mesazhe dhe pyesim, por nuk kemi asnjë lloj marëdhënieje veç një shoqërie të një shkalle të caktuar, ose miqësi dhe vlerësim reciprok.
Ndoshta është një e metë e brezit tim, por ne kemi qënë shumë
shumë të kursyer në përdorimin e fjalëve “të dua”. Ishte vetëm e vetëm për të
dashurat tona. Nuk e përdornim këtë për shokët jo e jo, por as edhe për njerëzit
e afërm të familjes. Ndoshta kur ishim të vegjël mbase dëgjonim që na thoshin “të
kam xhan” dhe përsëritnim edhe ne këtë gjë, por jo në kuptimin e fjalës të dua
dhe aq më tepër në përkthimin në shqip të saj “të kam shpirt!”. Ishte si një
lloj përkëdhelje fëminore pozitive ndërsjellëse, si të theshim “ëmbëlsirat i kam
xhan”.
Dyfjalëshit “të dua” i patëm dhënë (ndoshta brezat para nesh
më shumë) një rëndësi shumë shumë të madhe. Edhe me ato, që na I kishin copëtuar
zemrën, që na kishin bërë të fluturonim qiejve, nuk e përdornim vend e pa vend
dhe nuk na pëlqente as ta dëgjonim dendur. Ishte si një bizhu shumë e shtrenjtë
dhe plot shkëlqim, që përdorej vetëm në rethana shumë të veçanta. Ndoshta nuk dinim
edhe të gënjenim shumë.
Por le të kthehemi tek përdorimi I dyfjalëshit ose të varianteve
të tij për shokët e shoqet. Unë nuk jam në gjendje të përcaktoj se kur ka nisur
të përdoret në masë, nëse vjen nga ndikimi i të huajve, apo është bërë më i përhapur nga prania e rrjeteve sociale.
Ngacmimi për këtë temë, më vjen nga deklarata të çuditshme të
dashurisë për ata të cilët nuk i ke as pjesë të familjes dhe as të dashur e të
dashura në kuptimin e vërtetë të fjalës. Më vrasin veshin kur dëgjoj (ose
lexoj)deklarata të llojit: “Uroj të gjesh
në jetë një shoqe që të të dojë san jë të qindtën e asaj që të kam dashur unë!”
ose “Unë mbetem i njëjti budalla, që i
kam dashur shokët më shumë se më kanë dashur!” apo të tjera si “ Në shoqërinë tonë të përkryer, ku kishim një
dashuri për të na patur zili të tjerët, këto gjëra nuk duhet të kishin ndodhur!”.
Përse këto deklamime bajate të një ndjenje, që nëse vërtet
ka qënë e tillë nuk ka përse të thuhet, sepse nënkuptohet. Kur e ke dikë shok
dhe mik apo shoqe dhe mikeshë, ndjenja e afeksionit është e natyrshme, e
pranishme dhe nuk ka nevojë të deklarohet, sepse është vetë në natyrën e marëdhënies.
Askush nuk të ka detyruar ta kesh shok ose shoqe. Nuk është si me fisin, kur i ke
të afërt nga një marëdhënie që nuk varet nga ti. Mund t’i duash, mund të mos i duash,
mund të jesh indiferent ndaj tyre, mund t’i kesh bezdi etj etj, por janë dashje
pa dashje të pranishëm në jetën tënde.
Njeriut që në një kohë të gjatë të jetës tënde e ke quajtur
shok ose shoqe nuk ka nevojë t’i përmendësh dhe as të të përmendë fjalën “të
dua”. Aq më pak t’i deklarosh se ke ose ke patur për të një dashuri të shkallës
sipërore. Në raste të tilla, ata ose ato që i bëjnë as dinë se ç’është shoqëria
dhe as kanë kuptuar se ç’do të thotë të duash dikë që nuk e ke pjesë të
familjes dhe nuk ke asnjë tërheqje seksuale.
Ndoshta duan t’i mbushin mendjen vetes se i duan shokët dhe
shoqet.
No comments:
Post a Comment