Kjo shprehje gjysëm tironse dhe gjysëm toske, u tha disa
vjet më parë në një berberhanë të Korçës, e cila tani mbase quhet rrojtore,
floktore ose edhe sallon bukurie. Nuk kishte të bënte(si mund të mendoni me të
drejtë) për “kapjen’ në rrugë të ndonjë
tiranaseje lozonjare, por për ndonjë post të lartë në administratën shtetërore.
Kur më treguan këtë ndodhi të shkurtër mësova rreth
“filozofisë së kapjes”. E zgjedhuar dhe e stërzgjedhuar në artikuj gazetash,
analiza opinionistësh, fjalime politikanësh, folja “kap” ka humbur kuptimin e
parë në trevat shqiptare dhe sidomos në Korçë, ku 70- 80 vjet më parë kishte
edhe një lojë të rinjsh, që quhej “ma kap”. Të ngeshmit luanin me “ma kap” kush
shihte i pari ndonjë prift, ose njeri me syze. Bile aq e përhapur ishte ajo lojë,
sa deri vonë ata , që mbanin syze optike cilësoheshin si “makapi” apo “makapka”.
Ndërsa në këtë dhjetvjeçar “kap” ka një kuptim shumë shumë të
rëndësishëm, që mbulon sfera të rëndësishme shoqërore, shtetërore dhe ekonomike.
“Kap” është “kontrollon”, kur thonë “që ka kap Drejtësinë“; është “ i korruptuar”,
kur thuhet, që filan ministër është ‘I kapur”; është “të bësh karrierë“, kur
thuhet “ç’a t’kap n’Tiran?”; është edhe “i pasur”, kur thuhet “filani o i kap”.
Po a është i përkohshëm ky transformim i kuptimit të foljes “kap”
dhe gjithë fjalëve, që kanë këtë rrënjë?
Mua nuk ma “kap” dot mendja, se nuk kam formimin e nevojshëm
gjuhësor, ndaj po i kërkoj hapur ndihmë Benit, i cili nuk e ka “kapur” më parë
këtë dukuri në gjithë kompleksitetin e saj.
Mos hezitoni ta kapni edhe ju miqtë e mij të dashur dhe pasi
ta kapni mos e lëshoni, ashtu sikundër bënte në “Aventurat e Cipolinos” qeni i famshëm
Kape-Mbaje.
No comments:
Post a Comment