Në ekranin e tv apo në atë të kinemasë, tërheqja zvarrë e një
shtatoreje nuk të le një shije të keqe. E kam provuar në të njëjtën ditë, kur
pashë tërheqjen e shtatoreve të Enver Hoxhës në Tiranë e në Korçë. Për të dytën,
që e pashë nga ballkoni i apartamentit, edhe pse i gëzuar, pata një ndjenjë të
keqe , si atë që të sjell dhuna ndaj një qënieje të pambrojtur. Nuk më ardhi për
të qeshur edhe më vonë, kur kisha dalë rrugëve dhe dikush përmirte mbi
shtatoren e braktisur, në vendin ku sot ngrihet Kulla Vrojtuese e Korçës.
Për fat të mirë, kam jetuar në një kohë, kur nuk kishte
ekzekutime në publik dhe keqtrajtimi më i madh, që kam parë të bëhet nga
autoritetet ose nga turmat ndaj të pambrojturve, ka qënë shtyrja e të
burgosurve të prangosur, për t’I futur ose nxjerrë sallave të gjykatës.
Nuk di sa mund të jetë përqindja e njerëzve, që dëshërojnë
apo ëndërrojnë tërheqjen zvarrë të armiqve. Në “Dimri i vetmisë së madhe”,
Kadareja ka një personazh të deklasuar, që ëndërron tërheqjen zvarrë të komunistëve
rrugëve të Tiranës. Eshtë një nga pjesët më makabre të librave të tij. Por është
letërsi artistike. Në një roman tjetër(përzjerje e imagjinares me historinë) të
posabotuar në Tiranë, një personazh i Ben Blushit bën thirrje për tërheqjen
zvarrë rrugëve të Basenit(Elbasanit) të shtatores së Lef Nosit. Por përderisa
mbetet në suazën e letërsisë, edhe pse mund të lerë një shije jo të mirë,
thirrja është plotësisht e pranueshme. E keqja qëndron në faktin, që autori ka
bindjen(mbrojtur në interviatat e dhëna) se kjo gjë duhet të ndodhë në të vërtetë,
sepse Lef Nosi i pushkatuar nga komunistët si bashkëpunëtor i nazizmit, duhet
edhe në vdekje të zbritet nga piedestali i pamerituar dhe për më tepër të tërhiqet
zvarrë!
Nuk dua të mbroj Lef Nosin apo vendimin e Bashkisë së
Elbasanit për të ngritur shtatoren e tij. Shumë herë, në Shqipëri(dhe jo vetëm
atje)bëhen gabime në vlerësimin historik të personaliteteve kombëtarë apo lokalë.
(Kam bindjen që pushkatimi i tij dhe i Patër Anton Harapit ishte dënim shumë i rëndë për rolin e tyre “dekorativ” në Regjencë).
Ajo që më bën përshtypje është thirrja, që ju bëhet turmave
për dhunë. E ngjashme me thirrjet për thyerjen e kafkave të kundërshtarëve, që
tjetërkush bënte vite më parë, apo për djegjen e vilave të politikanëve të
korruptuar, të tërheqjes prej zhelesh e të tjera të tjera të ngjashme me to.
Thirrje “revolucionare”, që i bëhen pjesëve më të errëta të
ndërgjegjes së njerëzve, të cilët në kohë të vështira ekonomike apo të padrejtësive
shoqërore, nuk e kanë të vështirë të “ndizen” lehtë nga “apeli i elitës”.
Në skutat e errëta të mendjes tonë ende gjallojnë instiktet
e hamarrjes së dhunshme jo vetëm ndaj të gjallëve, por edhe ndaj të vdekurve. Diçka,
që edhe kafshët nuk e kanë. Këto të fundit hanë të gjallët, por nuk merren me
shtatoret.
No comments:
Post a Comment